Czerwiec, 2011

praca i testy nowych zabawek

Środa, 15 czerwca 2011 · dodano: 15.06.2011 | Komentarze 3

Wczoraj przyszły mi dwie paczki z zabawkami a dziś jeszcze jedna. Czekam na ostatnią.
W pierwszym pudełku było 16 CarboSnacków, w drugim Licznik Sigma bc 1609, łyżki do opon schwalbe, olej Finish Line Cross Country, Nogawki Rogelli, i 2 komplety klocków hamulcowych Kool Stop. W Rzeszowie kupiłem też nowy suport Accent, zapasowe linki przerzutek i przejściówkę z presty na auto. Dostałem tez fajną mapę Beskidy Śląskiego. Dzisiaj doszedł mostek Smica. Z nim miałem trochę rozczarowania. Na aukcji był napisane że ma "120g +-5g". W realu ma 139!!! :/ No ale i tak chyba pójdzie w lipcu do wymiany bo jednak 100m okazuje się trochę przykrótki :P
Jutro powinny przyjść zestawy do Tubelessów.

A poprzedni suport po rozkręceniu nie pozostawiał wątpliwości. Dziury w plastikowej osłonie prawego łożyska i pęknięte gumowe uszczelnienie zrobiły swoje. Poza tym nie miałem w środku ramy plastikowej osłony na oś korby więc to też pewno dołożyło swoje pięć groszy.

Kilometry z trasy do pracy i spowrotemi króciutki wypad na Matysówkę, Kielnarową i Tyczyn. Średnia niska ze względu na dopasowanie tempa.

Pierwszy strzał zabawek © wlochaty

Druga dostawa © wlochaty

Accent sie kręci © wlochaty

Przyczyna śmierci suportu SLX (7kkm) © wlochaty

Rower:

Niespodzianka slx

Poniedziałek, 13 czerwca 2011 · dodano: 13.06.2011 | Komentarze 7

Założenie miałem takie żeby dziś jechać w terenie ile tylko się da no i nawet sporo terenu jak na bliską okolicę. Najpierw Łany a później Magdalenka, Borówki i zjazd do Borku bardzo fajnym zjazdem przez las dość techniczny. Następnie sanktuarium w Borku i jazda w stronę WSiZU. Chciałem jeszcze uderzyć na Przylasek i zastanowić się gdzie dalej ale na chwilę wyjąłem słuchawki z uszu i usłyszałem regularne stukanie przy mocniejszym kręceniu. Okazało się że prawe łożysku suportu SLX padło. Korba miała niezły luz. W sumie czułem na początku że coś dziwnie mi prawa noga przeskakuje ale myślałem że to pedał. Zrezygnowałem z dalszej jazdy i wróciłem asfaltem przez Tyczyn do domu i podskoczyłem jeszcze do rowerowego zapytać czy coś mają. Niestety tylko Token i to złoty więc dwa powody żeby nie kupować. Jutro musze zrobić rajd po rowerowych i kupić coś bo mam zbyt malo czasu żeby zamawiać z neta.

Słonne na horyzoncie © wlochaty

Samolocik © wlochaty

Rez Wilcze widać z każdego miejsca © wlochaty

poimprezowy rozjazd

Niedziela, 12 czerwca 2011 · dodano: 12.06.2011 | Komentarze 2

Po wczorajszym ognisku dziś popołudniu jeszcze szumiało w głowie i wypadało wypocić swoje więc popołudniu pojechałem z Arturem, Rafałem, jego synem i jego kolegą. Trasa w wersji mniej górzystej czyli Racaławówka, Kielanówka, Nosówka i Zgłobień gdzie zatrzymujemy się na chwile przy parku linowym. Tam mieliśmy popatrzeć na mojego brata w paintballowej akcji ale cała grupa dopiero pobierała instrukcje od tamtejszego szefa więc pojechaliśmy dalej przez Przedmieście Czudeckie jakąś nową ścieżką leśną na Grochowiczną. Początek fajny, ładny zjazd lecz później podjazd a w sumie podejście bo albo spore kałuże ale gałęzie na drodze. Z Grochowicznej już standardowo do Lutoryża i nad zalew. W domu byłem 5 minut przed deszczem :D
Kaca wyleczyłem szybko wspomagając się jednym piwkiem w połowie trasy ale jakoś nie miałem dzisiaj siły na mocniejszą jazdę. Zresztą tempo trzeba dostosować do wszytskich a dziś ze względu na najmłodszych jechaliśmy spokojnie. Moze zbyt spokojnie :P

Rozgrzewka :P © wlochaty

Kapliczka przy drodze © wlochaty

Między polami © wlochaty

Młody mimo słabego stanu roweru nawet sobie radził © wlochaty

h km/h:

ognicho :D

Niedziela, 12 czerwca 2011 · dodano: 12.06.2011 | Komentarze 3

na działke ze 3 razy a tam ognicho rowerowe. chyba z 15 osob bylo

praca, działka - zbrojenie roweru

Piątek, 10 czerwca 2011 · dodano: 10.06.2011 | Komentarze 1

praca x2, działka x1.
Zaczynam zbrojenie roweru przed MTBT. Do wyścigu zostały niespełna 2 tygodnie więc pora najwyższa zmodyfikować rower tak aby mnie nie zawiódł chociaż tamte tereny poskromią nie jednego twardziela.
W drodze prócz takich rzeczy jak olej czy łyżki do opon jest też nowy licznik, zestaw do przerobienia kół na bezdętkowe, nowy mostek i kilka innych rzeczy. Po weekendzie będzie wielkie testowanie :)

Cyklokarpaty #3 - Muszyna

Wtorek, 7 czerwca 2011 · dodano: 07.06.2011 | Komentarze 14

Wyjazd z rana czyli o godzinie 6 i dotarcie do Muszyny bez większych problemów koło 8:40. Szybkie rozpakowanie tego co na dachu i w bagażniku a później czekanie z 20 minut w kolejce do biura zawodów. Zapowiadał się bardzo ciekawy wyścig. Byłem pełen obaw czy sobie poradzę. Domysły te nie były bezpodstawne. W zeszłym roku te same tereny pokazały mi co to sa Góry przez duże "G" przez co ledwo dojechałem do mety. Tamta lekcja pokory dała mi do zrozumienia że dzisiaj muszę na trasie żyć od początku do końca więc do kieszeni nowej koszulki sponsora włożyłem 2 banany, 2 batony i 2 żele.
Minęła godzina 10, z pod kół podniósł sie kurz a na liczniku pokazała się prędkość z trójką a czasami czwórką z przodu. Pierwsze 6,5km to asfalt. Ci co mieli czas i się rozgrzali to spoko ale w moim przypadku to było męczenie się a nie rozgrzewanie nóg ale jednak tempo trzeba trzymać.
Skończył sie asfalt a zaczął sie teren, najpierw gładko później do góry. Zacząłem czuć w żołądku wypitego przed startem GreenUp'a - nigdy więcej. Chwilami czułem że śniadanie się cofnie. Ponad 6 km czyli jakieś 45 minut podjazdu, głównie na młynku na początku trasy to dobry pomysł - peleton momentalnie się rozciągnął, było sporo miejsca do wyprzedzania. Ja i mój brzuch jednak nie mogliśmy się w kręcić na optymalne obroty więc wyprzedziło mnie z 10 osób ale dolegliwości zaczęły przechodzić pod koniec górki a górka to była nie mała - Jaworzyna Krynicka (1114m n.p.m.) z rewelacyjnymi widokami. Na szczycie bufet z wodą. Dobrze że tam był bo na podjeździe opróżniłem bidon.
Dalej trasa była interwałowa i oscylowała na wysokościach 750-900m n.p.m.
Nie znaczy to jednak że cały czas było z górki. Na trasie miały być 3 bufety ale niestety były tylko 2 a przy takiej temperaturze i przewyższeniach to nic przyjemnego. Przez jakieś 20-25km musiałem jechać na jednym bidonie. Malo tego, nie wiedziałem na którym kilometrze będzie kolejny punkt z wodą więc nie widziałem też jak dawkować sobie płyny a pić się chciało okropnie.
W końcu jest! Na 33km widzę stolik z wodą i gości którzy podają kubki z wodą. Ja zrobiłem sobie przystanek. Obsługa nalewała do bidonu izotonika o smaku... gumy do żucia a ja przez ten czas wypiłem butelkę wody i pojechałem dalej. Niestety mimo iż ostrych i dlugich podjazdów już raczej nie ma to są za to tereny trawiaste, błotniste, krzaczaste i ciężko przejezdne gdzie muchy i inne owady nie dają żyć. Spoglądam na licznik już co raz częściej, już co raz bliżej do mety, jeszcze tylko 6km. Wrzucane regularnie co 10km to żel to banan sprawiają że nawet te ostatnie kilometry dają mi radość z jazdy i moc więc kręcę ile jeszcze mogę a nie tak jak zwykle pod koniec "Byle do mety" w efekcie czego na tym ostatnim terenowym odcinku udaje mi się pokazać plecy trzem innym zawodnikom.
Teraz zaczyna się zabawa - ostatni zjazd i przy okazji ostatni odcinek terenowy. Nachylenie chyba z 40%, wystające korzenie i bardzo kręta ścieżeczka. Ręce bola od hamowania, wyraźnie czuć palące sie klocki hamulcowe i w końcu koniec terenu i krótki odcinek betonowych płyt. Płyty sie kończą więc przed główną drogą zaczynam hamowac ale co to ? Nie mam przedniego hamulca - zagotował mi się płyn. Tego jeszcze nie miałem. Przypomniałem sobie jak Artur rok temu w bieszczadach zagotował hamulec i czekał ze 4 godziny aż wróci do stanu używalności. Wystraszyłem się trochę bo nie wiedziałem czy będę musiał jeszcze ostro hamować dziś na trasie czy nie chociaż to już ostatnie 1,5km. Na szczęście do mety było już płasko a hamulec naprawił się po 3 minutach.

Oj ciekawy to był maraton, ciekawy. Kwintesencja kolarstwa górskiego gdzie człowiek musi wykazać się techniką a rower wytrzymałością. Prawdziwy test dla hamulców, napędu i widelca bo dopiero w takim terenie można wykorzystać w pełni jego właściwości. To jest MTB a nie jakas tam Matysówka czy Grochowiczna ;) Ogólnie trasa rewelacyjna.
Gorzej niestety wypadla kwestia organizacyjna. Forum Cyklokarpatów aż wrze.
Największa wpadka mnie akurat nie dotyczyła - Brak oznakowania rozjazdy mega/giga. Nie mniej jednak Miały być 3 bufety nie 2, niektóre niebezpieczne fragmenty bez oznakowań (miałem sytuację że na zjeździe przy 35km/h jechałem na przednim kole), słabo zaopatrzone bufety, brak służb medycznych (a było się gdzie zabić), opóźniona dekoracja no i nagrody... dętka za pierwsze miejsce ?!?!?!
Wyniki:
18/37 w kategorii M2, Mega
43/177 w Open Mega
W generalce wskoczyłem na pozycję nr 10
W sumie jestem z siebie zadowolony, żele i banany wiele pomogły no i miałem dość małą stratę do Micia (3 minuty) a to taki mój odnośnik na każdych zawodach do tego jak mi poszło :P No i w końcu objechałem Wojtka chociaż ten tak samo jak Miciu trochę zboczył z trasy

Mapa

Gdzieś tam w trasie © wlochaty

To chyba poczatek ostatniego zjazdu jeśli się nie mylę © wlochaty
Kategoria Maratrony

praca w obie strony

miejska sobota

Sobota, 4 czerwca 2011 · dodano: 05.06.2011 | Komentarze 2

rano praca a pozniej jeszcze po miescie.
zdjecie z czwartkowej burzy, stalem na dachu z 15 minu i zrobilem kilkadziesiat zdjec ale tylko na czterech cos zlapalem. Najlepsze ponizej