Marzec, 2011

Rez. Wilcze w koszulce :D

Czwartek, 31 marca 2011 · dodano: 31.03.2011 | Komentarze 2

Umówiłem się na dzisiaj z Piotrkiem i Miciem na wycieczkę do rezerwatu Wilcze. O 10 rano ruszyliśmy w strone Budziwoja i Przylasku gdzie bez wahania rozebrałem się do samej koszulki. Dalej pojechaliśmy przez Hermanową i tamtejszy las aż do Błażowej gdzie osiągnąłem v-max. Z tego miejsca trzeba było kilka kilometrów do Kąkolówki jechać asfaltem żeby później zacząć podjeżdżać w stronę rezerwatu długim podjazdem. Z początku asfaltem, później asfaltem najgorszej jakości i na końcu szutrem. W końcu znaleźliśmy się przy wjeździe do lasu. Na pierwszy rzut oka było w miarę sucho ale to tylko na początku. Dalej zrobiło się trochę błotniście ale i tak bywało tutaj gorzej. Mimo to czasami trzeba było na chwile zejść z siodła. Na szczęście od szczytu dzieliło nas kilkanaście minut drogi przez las. Na górze pod krzyżem spędziliśmy dobre 20 minut. Szkoda że widoczność była ograniczona do jakiś 30-40km ale za to było bardzo przyjemnie wygrzewać się do słońca. Niestety kiedyś trzeba wracać więc żółtym szlakiem wracamy dół do Zimnego Działu a tego zjeżdżamy już asfaltem do Straszydla. Godzina była młoda, sił też jeszcze trochę było więc padła decyzja o jeszcze kilku górkach, więc dojechaliśmy do Lubeni i skierowaliśmy się na męczący podjazd do Połomii. Tam odbicie na żółty a następnie na czarny szlak który leci przy wyciągu w Babicy. Miałem cichą nadzieję że zobaczę resztki śniegu ale przecież było 18 stopni... Ale jednak śniegu trochę było :D
Po karkołomnym zjeździe do centrum babicy zaatakowaliśmy najostrzejszy dziś chyba asfaltowy podjazd na Babią Górę a z niej ruszyliśmy na Grochowiczną. Trochę już już opadałem z sił ale na szczęście podjazdów na dzisiaj tyle. Terenem zjechaliśmy do Lutoryża i dalej do Boguchwały. Dalej już standardowo powrót do Rzeszowa nad zalewem.
Nawigacja mi się zastopowała w połowie trasy więc daję mapkę od Micia

Pierwsze błotko dziś © wlochaty

Ale większość terenu dzisiaj była sucha © wlochaty

Rez. Wilcze na horyzoncie © wlochaty

Na szczycie (506m) © wlochaty

Chłopaki odpoczywają © wlochaty

Widoczność słaba. Sucha Góra © wlochaty

Osuwisko gdzie zginęło troje dzieć kilka lat temu © wlochaty

h km/h:

niereformowalna przerzutka xt

Wtorek, 29 marca 2011 · dodano: 29.03.2011 | Komentarze 5

Nieszczęścia chodzą parami...
Po wizycie w serwisie i Pawła utwierdziłem sie w przekonaniu, że tyla przerzutka XT jest nie do wyregulowania. Albo pracuje dół albo cała reszta prócz najmniejszej koronki. Przynajmniej przy okazji została przeserwisowana tylna piasta. Chyba sie kończy i to ona tak strzelała bo teraz strzela troche mniej ale jednak. To mały problem bo nowe kółka założe na dniach ale prócz przerzutki zaczął mi szwankowac licznik wrrrr...
Będę jescze próbował wymienić sprężyne o ile jest do niej dostęp domowymi narzędziami

Widoczność 86km czyli Bieszczady z Rzeszowa

Niedziela, 27 marca 2011 · dodano: 27.03.2011 | Komentarze 8

Dzisiaj jakoś leniwie wyszedłem pokręcić, łańcuch mimo wymiany dalej strzela chociaż już mniej. W Malawie jakieś psisko miało tego pecha że goniąc mnie znalazło się w polu rażenia mojej nogi :P
W Malawie wjechałem na czarny szlak spodziewając się błota. Nie myliłem się. Ale że dzisiaj tempo spacerowe to nawet sie nie wyciepałam. Wyjechałem na Magdalenkę i rutynowo rzuciłem okiem na horyzont a tu... Jakaś górka której nigdy nie widziałem. Pierwsza myśl (skądinąd niezawodna) to Chryszczata! Zrobiłem z 15 zdjęć, w domu sprawdziłem na symulacji i wyszło że się nie myle! Ale symulacja pokazała też obok jeszcze wyższy szczyt. Na zdjęciu bardzo słabo go widać ale po obróbce w fotoshopie coś tam majaczy. To Wołosań. Po lewej od niego powinny być Połoniny ale niestety drzewa mi zasłaniały widok. Oczywiście to zdjęcie na samym końcu wpisu jako deser. Tutaj Zdjęcie w pełnym rozmiarze.
Napatrzyłem się i zjechałem częściowo terenem i częściowo asfaltem do Chmielnika a nastepnie podjechałem na Matysówkę i zjechałem torem motokrosowym... zorany jak nie wiem, nawet spotkałem jednego gościa na motorze.
Zapomniałem dodać że trasa krótka bo troche jednak chłodno

Na czarnym szlaku zaczyna sie blotko © wlochaty

Autoportret ze stolicą Podkarpacia w tle © wlochaty

wczorajszy śnieg © wlochaty

Przyczajka z krzaków :P © wlochaty

No i to co dzisiaj najważniejsze :D
Kawałek Bieszczadow widziany z Magdalenki © wlochaty

chrup, chrup... to chyba łańcuch

Środa, 23 marca 2011 · dodano: 23.03.2011 | Komentarze 4

Popołudniu kiedy Seba wrócił z pracy a ja wstałem z łóżka wybraliśmy się na traske asfaltową. Mieliśmy jakies 2,5-3h czasu zanim się ściemni więc pojechaliśmy pod krzyż do Niechobrza. Całą trase strzelał mi łańcuch, musze w końcu go zmienić. Nie wiem czemu mie sie nie chce tego robić, przecież drugi leży w garażu. No i sztyca też strzela, musze się tym zająć. Trasa prawie cała asfaltowa. Z pod krzyża na Przedmieście czudeckie gdzie spotkaliśmy Micia wracającego już do domu. Z Czudca przez Podzamcze i Lubenie na Przylasek i do domu. Wróciliśmy na styk przed zmrokiem. Dobrze że już za pare dni zmiana czasu :)

A tutaj jeszcze ciekawy link dla obserwatorów. Stronka na której łatwo możemy zrobić symulację widoków z każdego miejsca na świecie :D KLIK KLIK

Zamknęli nam skróty © wlochaty

Seba pod Krzyżem © wlochaty

Most w Lubeni © wlochaty

Dzień się kończy więc trzeba wracać © wlochaty

Do Rafała

Wtorek, 22 marca 2011 · dodano: 22.03.2011 | Komentarze 2

Dystans zabójczy ale się udało :P Pojechałem do Rafała dokręcić mu kasete bo na serwisie tak to zrobili ze ja bez problemu dokręciłem jeszcze o 1/4 obrotu.
Rower umyty, buty też co oznacza że pewno zaczne rowerem do pracy śmigac aczkolwiek jadąc to pracy o 21:30 może być chłodno i wracając o 6 rano może być jeszcze chłodniej więc sie zastanowię :P

rozciapana grochowiczna

Niedziela, 20 marca 2011 · dodano: 20.03.2011 | Komentarze 7

Pogoda całkiem ładna ale chłodno. Najpierw nad zalew gdzie spotkałem wracającego z trasy Sebastiana a później do Boguchwały i podjazd na Grochowiczną. Błoto jak zwykle mnie czekało ale Grochowiczna słynie z tego że sucho jest tam kilka tygodni w roku. Na górze po wyjeździe z lasu okazało się że temperatura trochę spadła, na szczęście wziąłem sobie czapkę. Dalej asfaltowy zjazd do Babicy i przez Lubenię, Siedliska i Budziwój do domku.

Wjazd na Grochowiczną, jeszcze nie jest źle © wlochaty

Połowa podjazdu, robi sie co raz gorzej © wlochaty

Czerwone pancerze :D © wlochaty

Promyczki i jakies górki © wlochaty

Resztki śniegu na wyciagu w Babicy © wlochaty

Wiosna ach to ty...

Niedziela, 13 marca 2011 · dodano: 13.03.2011 | Komentarze 6

Cieplutko ale dosyć wietrznie więc odcinek na południe nami poniewierał bo wybrałem się z Sebastianem. W dodatku on miał opony szosowe a ja terenowe i kilo błota :D Mimo to całkiem fajnie się jeździło zwłaszcza z Lubeni do Budziwoja bo mieliśmy wiaterek w plecy. Mapka z pamięci

#lat=49.95873&lng=21.97952&zoom=11&type=0

nierówna walka na opony © wlochaty

Widok gdzieś w dal © wlochaty

Seba na dachu świata :D © wlochaty

Temperatura:-2.0

Polowanie na widoki

Wtorek, 8 marca 2011 · dodano: 08.03.2011 | Komentarze 7

Podobno dziś widoczność była lepsza niż wczoraj a wczoraj z Magdalenki próbowałem dostrzec Tatry. Dopiero po obróbce zdjęć w domu pojawiło się coś dziwnego co mogło być zarysem Tatr. Dziś więc postanowiłem odwiedzić to samo miejsce. Najpierw na Matysówkę Łany gdzie powstaje nowy park linowy. Z pod przekaźnika zacząłem szukać gór. Niestety Tatr nie widać ale za to widziałem coś co mogło być którąś Połoniną. Szkoda że to zdjęci nie wyszło. Wyszło za to zdjęcie jakiś innych górek tylko nie wiem jakich :P
Dalej przez Chmielnik i na Magdalenkę. Tutaj okazało się że widoczność bardzo spadła więc pstryknąłem kilka zdjęć rowerowi i zjechałem do Malawy a potem asfaltem do domu.

Komin EC - 203m wysokości © wlochaty

Górki o nieznanej mi nazwie - te na końcu © wlochaty

Krzyż numer 1 © wlochaty

Krzyż numer 2 © wlochaty

Krzyże 3, 4 i 5 :P © wlochaty

Rozruch

Sobota, 5 marca 2011 · dodano: 05.03.2011 | Komentarze 10

W końcu przyszła pora żeby ruszyć dupę chociaż z lekką niepewnością. Jeszcze tydzień temu brałem antybiotyki więc dziś się nie chciałem forsować. Nie miałem tez błotników więc jechałem sobie spacerkiem. Celem jazdy było sprawdzenie czy wszystko gra jak należy po lutowej operacji ćwiartowania roweru. Przy operacji wyszło że kończy mi się lewe łożysko suportu - pod palcem czuć że coś tam w środku skacze co jeden obrót a to chyba wina plastikowego uszczelnienia które jest uszczerbane w dwóch miejscach. W lecie pomyślimy nad wymianą.
Przydałoby się już ostro trenować ale jeszcze troche chłodno. Jestem już na oficjalnej liście startowej na mtb trophy więc musi mnie to mobilizować a póki co to troche mnie to stresuje. Przeczytałem kilka relacje z poprzednich edycji i zaczynam się zastanawiac czy mam szanse ukończyć ten 4 etapowy wyścig. Zobaczymy za 4 miesiące.

Operacja © wlochaty

Dawno tak czysty nie był © wlochaty

Nowy nabytek © wlochaty

Pozostałości po moście na wisłoku © wlochaty