Listopad, 2010

Pierwszy śnieg

Sobota, 27 listopada 2010 · dodano: 27.11.2010 | Komentarze 6

Rano zaczęło sypać śniegiem ale ja rano mam problemy ze wstaniem więc wyszedłem dopiero koło 13:30 no i okazało sie że już pada deszcz + śnieg w efekcie czego na chodnikach była ciapa. Trochę się wahałem ale wyszedłem. Jechało mi się tragicznie. To przez te platformy - jakoś nie potrafię się do nich przyzwyczaić a w dodatku noga sie ślizga. Pojechałem do lasu Słocińskiego, tam jechałem na pamięć bo ścieżki zasypane. Wjeżdżałem co raz wyżej a śniegu było co raz więcej, deszczu zaś co raz mniej. Wjechałem na Matysówkę Łany i zaczęło mi się podobać mimo że miałem już przemoczone spodnie. 150m nad miastem i taka różnica - nieźle sypało czystym śniegiem. Widoczność zamykała się w 30 metrach a śniegu było dość dużo i nie był rozjeżdżony. w sumie to na drodze były tylko ślady saren.
Dalej pojechałem na tor motokrosowy. Powolutku sobie zjeżdżałem i zastanawiałem się czy dam radę dzisiaj zjechać ze ścianki bez przygody. Po części się udało. Zjazd był lajtowy ale na wypłaszczeniu jakoś wyhamować nie mogłem i wjechałem prosto w krzaki :D Dalej na Zalesie i do domu. Myślę że uda mi się dobić do tyk 5kkm w grudniu o ile będzie więcej śniegu bo po mieście to ciapa jest ale w terenie może być wesoło i zabawnie. Średnia mi wyszła dziś jakbym po Bieszczadach kręcił no ale jakoś tak spacerowo jechałem. v-max też wysoki jak na warunki :P

Znalezione w necie :D

Kaczki na Słocinie © wlochaty

Sarna w lesie © wlochaty

Matysówka Łany - robie pierwsze ślady © wlochaty

moje slady o zjeździe ze ścianki © wlochaty

i parkowanie po zjeździe © wlochaty

a w mieście syf... © wlochaty

słońce słońcem a mróz mrozem

Piątek, 26 listopada 2010 · dodano: 26.11.2010 | Komentarze 2

Pogoda świetna, żal w domu siedzieć ale z drugiej strony (okna) zimno. 2 stopnie, przy ziemi pewno mniej bo kałuże zamarznięte. Wahałem się czy wyjść bo jazda w takiej temperaturze jakoś mi nie podchodzi no ale pojechałem w końcu pod pretekstem wyjechania pod przekaźnik i sprawdzenia jaka jest widoczność. Było całkiem nieźle, Wilcze jak na dłoni, Sucha Góra też dobrze widoczna, góry koło Wiśniowej też dało radę zobaczyć. Gdzieś tam w oddali jak się dobrze wpatrzyłem zobaczyłem samotny, wystający grzbiet góry. Śmiem podejrzewać że to Cergowa. Niestety na zdjęciu jej nie widać bo było zbyt jasno i pod słońce.
Jak już wyjechałem pod przekaźnik to można by gdzieś pojechać i tak co odcinek stwierdzałem: "a to jeszcze tu pojadę i do domu" i w ten sposób zjechałem do Kielnarowej, podjechałem pod WSiZ, zaliczyłem przylasek i dopiero wtedy wróciłem. Ogólnie jakoś bez mocy mi sie jechało, w rowerze coś okropnie strzela, podejrzewam że to te platformy(oby). I tak są nie potrzebne więc o nie nie dbam ale nie lubie jak rower wydaje dźwięki pękającego aluminium.

przymroziło © wlochaty

Po prawej górki koło Wiśniowej (chyba) © wlochaty

Tutaj na horyzoncie tez były jakieś dalekie szczyty © wlochaty

Smog nad miastem © wlochaty

na platformach

Czwartek, 25 listopada 2010 · dodano: 25.11.2010 | Komentarze 5

Założyłem stare platformy, ubrałem zimowe buty, założyłem pod kask czapkę, ręce włożyłem w zimowe rękawiczki i pojechałem testować tą ubraniowa konfigurację. Było ze 2 stopnie, na początku jechało się ok chociaż miałem trochę ograniczone ruchy, przez rękawiczki nie mogłem wyczuć kierownicy, przez buty nie mogłem wyczuć reszty roweru. Nawyk wypinania i wpinania się rozmieszał mnie samego :D Co do konfiguracji - na płaskim spoko, na podjeździe lało się ze mnie jak w lipcu, na zjeździe nie było źle ale marzłem w twarz - chyba jeszcze kominiarkę muszę sobie zakupić. Ogólnie jakoś tak niezbyt fajnie mi się jechało. Myślałem żeby dokręcić w tym roku to 5kkm ale chyba mi się nie uda chociaż czekam aż ostro sypnie śniegiem. Część kraju już przysypana a u nas dalej nic :(
Tutaj jeszcze link do fajnej aukcji - KLIK

moje jednoślady. dzisiaj honda zapadła w sen zimowy © wlochaty

Się nocą świeci.

Wtorek, 23 listopada 2010 · dodano: 23.11.2010 | Komentarze 4

Jazda późnym wieczorem. Wyjechałem porobić zdjęcia jednak nie jest łatwo coś pstryknąć z ręki w ciemnościach a statywu nie chciało mi się brać. W dodatki aparat woziłem w kieszeni kurtki i trochę obiektyw zaparował.
Zrobiło się juz nie chłodno a zimno. 4 stopnie wieczorem. Czekam na śnieg. Stare platformy już przygotowałem do założenia, kurtka jest, rękawiczki są, buty są tylko czapki mi brak :P

Do środy się nudzę więc rozplątuje światełka choinkowe © wlochaty

Zdjęcie z kolana. Rower i kawałek miasta © wlochaty

Miejskie rowerki - ciekawe jak będa wyglądały na wuiosne... © wlochaty

Kawałek rynku © wlochaty

drzewko kolo Grafiki © wlochaty

Oko aparatu zaparowało - 3go maja © wlochaty

jedna strona mostu zamokowego © wlochaty

Zmarznięty ja i kładka w tle © wlochaty

Rzut monetą, nowa sztyca i gleba na zakończenie.

Piątek, 19 listopada 2010 · dodano: 19.11.2010 | Komentarze 7

Coś nie bardzo miałem ochotę na rower, wydawało mi się że będzie zimno i tak sobie leżałem przed telewizorem no ale się zmusiłem do losowania. Orzeł - jade, reszka - zostaję. Padły dwa orły więc jade. Już miałem wychodzić gdy przyszedł listonosz z paczką :D To nowa, używana sztyca Race Face Evolve XC. Szybko założyłem i ustawiłem. Regulacja banalna dzięki ciekawemu rozwiązaniu ustawiania kątu nachylenia siodła.
Trasa obfita w teren, fajnie się jechało ale byłem na tyle głupi że pojechałem w spodenkach.
Najpierw Słocina, Malawa i asfaltowy podjazd na Magdelenkę. Dalej przez kilkanaście kilometrów był teren. Na Malawie zatrzymałem się przy jakimś domu przeczytać transparenty mieszkańców dot. budowy turbin wiatrowych. Mistrzowie prozy: "Precz z wiatrakami między naszymi domami", "Część Malawy i Woli będzie umierać powoli". To drugie hasło utkwiło mi w głowie i do końca drogi zastanawiałem się czego ci ludzie się boją i co ma piernik do... wiatraka :P

Dalsza trasa to jazda czerwonym szlakiem: Handzlówka, wyciąg narciarski (rewelacyjny zjazd stokiem, wyjeżdżona droga bez niespodzianek), Patria, Jazda lasem, Tarnawka, Grzegorzówka, Hyżne, Borówki, Borek Stary, Chmielnik Matysówka, Łany i zjazd torem motokrosowym, którym ostatnio coraz więcej osób jeździ. Zrobiła się szarówka, ścieżka była trochę śliska no i stało się! Przy próbie hamowania zblokował się przód, wpadł do koleiny, tył poszedł w przewiną stronę i wyłożyłem się na bok ślizgając się z rowerem jeszcze z 7 metrów. Przerzutka wydarła sporo trawy a ja zów obdarłem prawa nogę. Przez ostatnie 2 miesiące miałem 3 gleby a przez poprzednie 4 lata maiłem dwie... Nie wiem co się dzieje. Czy to opony nie trzymają czy ja już jeździć nie potrafię?
PS. Przy okazji - mam sztycę 30.9x350mm do sprzedania. Specialized.

Regulacja siodła w sztycy RF © wlochaty

Banery prostestacyjne © wlochaty

Dolna stacja wyciągu w Handzlówce, a na górze górna :P © wlochaty

Kolejny podjazd już widać © wlochaty

stamtąd jadę © wlochaty

Przez las © wlochaty

Ostatni dzisiaj podjazd © wlochaty

Mniej więcej tyle przejechałem po ziemi © wlochaty

Przerzutka się zamaskowała... © wlochaty

płaski rozjazd

Wtorek, 16 listopada 2010 · dodano: 16.11.2010 | Komentarze 3

Popołudniowe rowerowanie żeby poruszać coś nogami ale bez wysiłku bo zmęczony jestem po długim weekendzie. Także płaska trasa, tempo spacerowe, cały czas asfalt. Zieeeeew...

Pogórze autostradowe © wlochaty

Lipie © wlochaty

Kolejny punkt do zimowej listy zakupów © wlochaty

Zdążyć przed wschodem słońca

Poniedziałek, 15 listopada 2010 · dodano: 15.11.2010 | Komentarze 6

O 4 rano wyjechałem z Pawłem i Piotrkiem na trasę. Plan był prosty, wjechać na Żarnową (464) zanim wzejdzie słońce. Jedziemy w totalnych ciemnościach przez Grochowiczną, dobrze że chłopaki mają konkretne latarki bo moja przy nich wygląda jak dioda z zapalniczki. Z Grochowicznej czerwonym szlakiem aż do Czudca ale w między czasie pewne zwierze przyprawia mnie o zawał. Na asfaltowym szybkim zjeździe jakieś 3 metry przed kołem z zupełnych ciemności wyskakuje sarna... ! Puls miałem wyższy niż na nie jednym podjeździe.
Z Czudca asfaltem do Strzyżowa ale przed wjazdem do miasta odbijamy w lewo. O godzinie 5:40 jesteśmy u stóp podjazdu na Żarnową. Mam trochę problemy ponieważ rozregulowała mi się tylna przerzutka i łańcuch skacze po kasecie jak oszalały więc pozostał mi młynek. Na szczyt docieramy o godzinie 6:00 - robi się widno i mocno wieje, nie dobrze bo jestem cały mokry. Na samej górze robimy prawie godzinę przerwy na śniadanie i focenie widoków. Tatr nie było widać ale sa to ukazały się nam zarysy Gór Słonnych.. Koło godziny 7 zbieramy się do powrotu przez lasy aż do Zawisłocza i Czudca. Dalej podjazd na Przedmieście Czudeckie i zjazd terenem do Niechobrza i Rzeszów.
To pierwsza cześć trasy - 73km
W domu przespałem się z 2 godzinki, cos zjadłem i wyregulowałem przerzutkę - pora ją sprawdzić w praktyce. Serpentynka - śliska ale do podjechania. Dalej do Chmielnika i podjazd na Magdalenke. Tam poczekałem z 15 minut na zachód słońca i czerwonym szlakiem do Rzeszowa. Przekonałem się też jak niebezpieczny bywa las jesienią. Zaliczenie ukrytej pod liśćmi koleiny i lotem nad kierownicą skończyło
się tylko obdarciami i siniakiem na nodze. Dalej już spokojnie do domu.
Jak tak dalej pójdzie to listopad będzie najefektywniejszym miesiącem w tym roku :D

Strzyżów się budzi © wlochaty

Tuż po szóstej © wlochaty

Chłopaki przy najwyższym punkcie © wlochaty

I z bliska © wlochaty

Słup © wlochaty

No i jest słońce © wlochaty

Chłopaki focą © wlochaty

Kościół Marii Magdaleny o zachodzie © wlochaty

:) © wlochaty

Dzień się kończy © wlochaty

W koszulce i spodenkach z widokiem na Bieszczady

Niedziela, 14 listopada 2010 · dodano: 14.11.2010 | Komentarze 2

No chyba idzie wiosna. Dziś całą trasę objechałem w koszulce i spodenkach, tego się po listopadzie nie spodziewałem. Spodziewałem się za to błota na dzisiejszej trasie i się nie zawiodłem :) Pojechałem z Michałem i Sebastianem na Wilcze. Najpierw na Przylasek walcząc z okropnym wiatrem. Wyskoczyliśmy na asfalt w Hermanowej i znów wjechaliśmy w las. Rzadko w nim bywam a szkoda bo jest bardzo ciekawie ukształtowany. Albo męczące podjazdy albo tak jak dzisiaj świetne zjazdy. Wyjechaliśmy w Błażowej Górnej i asfaltem dokręciliśmy do Kąkolówki i skręciliśmy na przysiółek Wola. Tutaj zaczęła się mozolna wspinaczka częściowo asfaltem, częściowo szutrem oczywiście pod wiatr aż do tablicy "Rezerwat Wilcze". Sporo błota na nas czekało ale przynajmniej bezwietrznie między drzewami. W sumie spora część trasy jest przejezdna. W końcu podjeżdżamy na szczyt Patrii (510) - wieje jak cholera ale nawet przyjemnie i postanawiam nie zakładać bluzy. Na szczycie rewelacja widokowa chociaż to jeszcze nie to co chciałbym zobaczyć
no ale i tak jeszcze nigdy mi sie taka widoczność nie trafiła na tej górce. Bez problemu można było dostrzec Cergową, niskie Bieszczady a jak się dobrze skupiło to gdzieś na samym końcu majaczyły wysokie szczyty Bieszczadów (na zdjęciach nie widać:<).
Powrót terenem aż do Sołonki ale w po drodze znajdujemy fajne miejsce widokowe z ciekawymi skałkami i co najdziwniejsze stoją tam trzy krzyże. Pochowane sa tam dzieci w wieku około 12-15 lat, wszystkie zmarłe w 2005r, dwoje z nich noszą to samo nazwisko. Zbieg okoliczności czy coś więcej? Pojechaliśmy dalej do tej Sołonki i tutaj pobijanie rekordów prędkości. 79km/h to mój nowy rekord. Dalej Straszydle, Lubenia, podjazd do Hermanowej i zjazd terenem z przylasku do Budziwoja. Na tym zjeździe kolejny v-max. 59km/h. Nie pamiętam żebym kiedyś szybciej zjeżdżał w terenie :P
Jutro zapowiada się wypad z nastawianiem na zajebiste widoki więc i zdjęcia. Problemem jest to że wyjazd jest o 4 rano :P

Po lewej nasz dzisiejszy cel © wlochaty

Trasa do Błażowej © wlochaty

Seba foci przed wjazdem do lasu © wlochaty

Prawie na szczycie © wlochaty

A mama mówiła żeby pod słońce nie pstrykać. © wlochaty

Cergowa na horyzoncie © wlochaty

W rzeczywistości było widać Bieszczady © wlochaty

Wieje sandałem © wlochaty

raczej maj niż listopad :P © wlochaty

pogodnie ale wietrznie

Sobota, 13 listopada 2010 · dodano: 13.11.2010 | Komentarze 3

Niebo czyste ale wiatr trochę przeszkadza, pojechałem mimo tego po godzinie 13 w okolice miasta. Najpierw podjazd terenem na Przylasek i krążenie między drzewami, trochę się pogubiłem bo ścieżka zniknęła gdzieś pod liśćmi. Dalej Lubenia Okop, zjazd do centrum wsi, podjazd na trakt madziarski - przynajmniej taka tablica tam stoi :p Nie wiem jak to miejsce się nazywa. Zjazd do Babicy i podjazd czarnym szlakiem pod cmentarz w Babicy - Nachylenie dosyć mocne więc 1:1 i powolutku do góry. Dalej cały czas czarnym szlakiem aż na Grochowiczą. Tutaj sobie pomyślałem że błotniki założyłem a błota jak na lekarstwo więc wyruszyłem na rzeź tj trasa przez las Grochowiczna - Mogielnica czyli błoto instant. Wystarczy lekki deszcz żeby zrobiło się tam bajoro. Nie powiem, nawet sie wyciapałem :) Dalej pod Krzyż Milenijny. Tutaj zmieniłem szkła, przyczepiłem do roweru oświetlenie i czerwonym szlakiem do Kielanówki a dalej asfaltem na Staroniwę i obwodnicą do domu.
Jutro pewno na Wilcze.

No i zachód © wlochaty

Do rowerowego

Piątek, 12 listopada 2010 · dodano: 12.11.2010 | Komentarze 4

No tak, dystans nie powala ale dane z licznika spisać trzeba więc oto i one.
A w sklepie rowerowym pojawiłem się po linke do przerzutki. Nie wiedziałem że w Hoffmanie wyhacze ją tak tanio. Linka nierdzewka za 3zł... najs, w G&G płaciłem 7 zł.
A to samochód, który stał obok sklepu.