Kwiecień, 2018

Rower:Giant TCR

Lombardia d2, Valcava+Taleggio+Selvino

Poniedziałek, 30 kwietnia 2018 · dodano: 20.01.2019 | Komentarze 0

Dziś robimy najdłuższa i najtrudniejszą trasą a zarazem najpiękniejszą
Start planowo czyli okolice 9 rano i lecimy w 8 osób do Calolziocorte, kilka km po płaskim na rozbudzenie. A później ostry atak, cel – Valcava, 1340m npm. Każdy wbija się w swoje tempo bo czeka nas znów 14 jazdy do góry ze średnim nachyleniem 8% ale ostatnie 2km to 18%! jest bardzo sztywno ale widoki w dolinę cudowne. Na szczycie czekamy na wszystkich, robimy kilka fotek, ubieramy się i uciekamy na dół do niewielkiego miasteczka, nie będę wymieniał nazw włoskich wiosek bo i tak ich nie pamiętam a nie ma to większego znaczenia. W lokalnej kawiarni jemy panini, Kuba zamawia kawę w polskim stylu czyli prosi panią o Latte – dostał więc szklankę mleka :D Udało się sytuację odkręcić i finalnie pił kawę z mlekiem.
Jedziemy krętą drogą trawersująca zbocza gór i rzadko mijamy ludzi, jest rewelacja. Docieramy do Taeggio – jedziemy w dół ciasnym skalnym wąwozem, obok rwie górska rzeka, jedziemy raz lewym brzegiem, raz prawym, przecinamy tunele skalne – czad! Kilka kilometrów dalej jedziemy kawałek główną drogą aby odbić w lewo i wspiąć się na Selvino, średniej wielkości miasteczko górskie. Jemy na obiad pizze i szykujemy się na „małe stelvio” - 10km serpentyn w dół, bardzo szeroka droga, asfalt pierwsza klasa, po prostu czyste endorfiny i esencja kolarstwa. Samochody mijamy na agrafkach pędząc przyklejeni do kierownic. Wow, zatkało mnie.
Teraz już po płaskim podciągamy do Bergamo gdzie wsiadamy do pociągu którym dojeżdżamy do naszego Lecco. Warto wspomnieć ze Rekin sobie trasę zmodyfikował i w którymś momencie odłączył się i pojechał na Valcavę jeszcze raz, od drugiej strony! Człowiek maszyna.

Valcava zdobyta

Rower:Giant TCR

Lombardia d1, Monterone+ Erve

Niedziela, 29 kwietnia 2018 · dodano: 20.01.2019 | Komentarze 0

Po kilkunastu godzinach w busie docieramy do Lecco nad jeziorem Como w Lombardii. Trochę jesteśmy zombie, zwłaszcza ja z Michałem z racji kierowania. Jest godzina 11. tuż przed 13 wychodzimy na zwiady. Najpierw przez malownicze miasteczko na wysokości 200m npm. A później od razu podjazd. Nie przywykłem do prawie czternasto kilometrowych podjazdów ;D W połowie drogi kończą się zabudowania i zostaje wijąca się między krzakami i skałami asfaltowa nić. Zakręty, serpentyny, sporadycznie jakieś auto. Szczyt Monterone znajduje się na wysokości około 1100m npm. Jestem pod wrażeniem i już się jaram na kolejne dni. Włochy!
Zjeżdżamy kilka kilometrów dalej gdzie pośród pojedynczych domków przy górskiej drodze znajduje się knajpka. Oczywiście nie wziąłem gotówki bo nie miałem. Kartą nic tu nie zdziałam więc pożyczam 2euro od Ewy i idę po piwo. Kartka na ścianie głosiła, iż taka właśnie jest cena za media birra. Pani nalała i mówi kłatro :D Ja włoskiego nic, ona angielskiego nic – pokazuje na migi ze zaraz doniosę resztę ale nie skumała. Dała mi piwo, wyszedłem, wypiłem. Handluj z nią;D
Po odpoczynku zjeżdżamy znów do Lecco. Wow, 14km w dół, jest czad. Czuje że skill pójdzie w górę. W mieście jest przyjemnie, około 18 stopni, lekkie zachmurzenie. Podejmujemy decyzję, że pojedziemy Erve, górskiej wioski, do której jedyna droga prowadzi ulica zawieszoną na pionowej skale. 5Km podjazdu, nw miasteczku czekamy na Konę ale ten gdzieś źle pojechał więc umawiamy się z nim na dole. No to wracamy bo zaczyna się robić chłodno. I teraz dopiero widać piękno wspomnianej wcześniej drogi. Nie do opisania – patrz na zdjęcia.
Zjechaliśmy do Lecco z bananami na mordach, było git.

Pierwsze kilometry w Lombardii

jest pięknie
jest pięknie © wlochaty

ruch zerowy, asfalt świetny
ruch zerowy, asfalt świetny © wlochaty