Maj, 2015

luźna guma

Niedziela, 31 maja 2015 · dodano: 31.05.2015 | Komentarze 0

Po obejrzeniu pucharu świata kobiet postanowiłem że będe mistrzem świata. Szybko jednak zweryfikowałem moje chęci i stwierdziłem że pojade sobie na luzaku. Wziłąłem szose i skoczyłem na podromie zoabczyc jak tam idzie ludziom z tauron lang team race. Napatrzyłem się na karbony za XX tysiecy i pojechałem przed siebie. Najpier do Lubeni gdzie chciałem nabić trochę przewyższeń, niestety w połowie górki zawrócono mnie bo droga zamknięta bo jakiś rajd. Pojechałem więc do Babicy gdzie zaatakowałem Grochowiczną i przeleciałem do Czudca. Dalej Pstrągowa, Wiśniowa, Wola Zgłobieńska itd. Przez te tereny wspomagałem się nawigacją bo szczerze mówiąc nie znam tamtejszych dróg. Zaowocowało to tym że na chwilę z pod kół zniknął mi asfalt. Jechało się przyjemnie, pogoda ok, wiatr słaby więc nie dokuczał. Ogólnie dwa podjazdy na całej trasie, więc bez napinki. Test nowych oksów wypadł pozytywnie.

Chwale się oksami i łapą
Chwale się oksami i łapą © wlochaty

Gdzie ten asfalt ?
Gdzie ten asfalt ? © wlochaty

spotkanie z Piaseckim

Piątek, 29 maja 2015 · dodano: 31.05.2015 | Komentarze 1

plan był prosty, magdalenka a potem masa.
najpierw kwałek trasą jutrzejszej skandii, spotykam FXC i rozmawiamy, chwilę pózniej jedzie samochód i znakuje trase, w srodku Lech Piasecki:D pogadał z nami, zrobiłem sobie fotke i pojechałem dalej. Zjazd z magdalenki trochę morky. Na rynek dolatuje na styk o 18. objezdzam z chlopakami mase i do domu.

Lech Piasecki zagaduje
Lech Piasecki zagaduje © wlochaty

Selfie z Piaseckim
Selfie z Piaseckim © wlochaty

Skandia sie rozkłada
Skandia sie rozkłada © wlochaty

czil mtb

Wtorek, 19 maja 2015 · dodano: 19.05.2015 | Komentarze 0

Ło Matko Bosko, jak ja mało używam tego roweru. Jak już wsiadłem to czułem się jak na fatbajku, gumy 2.25 to zdecydowanie za szerokie kapcie, rower idzie jakoś tak ciężko ale za to pozycja jak w Iveco, bardzo wygodnie :D
Nie miałem ochoty się forsować, chciałem tylko pojeździć po okolicy dla relaksu i tak też zrobiłem. Najpierw na Łany, zjazd do Chmielnika i podjazd w stronę Borówek i zjazd znów na Chmielnik. Miałem w planie odzyskać KOMa w okolicy, nawet zacząłem go jechać ale po chwili na drodze stał spory pies, szczekał z daleka i szczerzył kły więc nie ryzykowałem i zawróciłem. Dalej nie znanym mi szutrowym odcinkiem w głąb Chmielnika. Pora odhaczyć Magdalenkę tylko którędy ? Zerkam na mapę i jadę do Woli Rafałowskiej, odbijam w boczną droge polną w poszukiwaniu czegoś ciekawego. Niestety tylko trawa sięgająca głowy. Jakieś ślady po traktorze były ale skończyły się na zagajniku więc nawrotka. Jade asfaltem pod górę, nie kojarze tej drogi, przynajmniej nie w wersji asfaltowej, co to sie porobiło, chwilę nie jeździłem na mtb i już asfalty wszędzie. Na Magdalence chwila pauzy na podziwianie nadchodzącego frontu pogodowego i jazda do Słociny czerwonym szlakiem, trasa już czysta, drzewa posprzątane a tam gdzie jeszcze coś lezy, powstały nowe ścieżki omijające. Dalej przesz Wieniawskiego do domu.

Samojepka na dobry poczatek
Samojepka na dobry poczatek © wlochaty

Żeby to maliny były chociaż
Żeby to maliny były chociaż © wlochaty

Samojepka w panami kuniami
Samojepka w panami kuniami © wlochaty

Idzie zmiana pogody
Idzie zmiana pogody © wlochaty

ja vs wiatr

Niedziela, 17 maja 2015 · dodano: 17.05.2015 | Komentarze 0

Klamka zapadła, jade na przemysl-rzeszów. Tuż przed godziną 8 pociąg rusza, po drodze zorientowałem się że cholernie wieje i to w złą stronę, kiepsko. Reszta ekipy pojechała na Słonne, spoko trasa ale miałem ograniczony czas, musiałem zrezygnować.
Startuje z Przemyśla o 9:50, chłodno, wietrznie, kiepsko, wiatr 25km/h w porywach do 50. Długi podjazd w kierunki Cisowej jakoś tam poszedł, nie ma co szaleć, zresztą wiatr i tak na to nie pozwala ale staram się trzymac jakieś tempo, mam nadzieję że w okolicy Birczy minę się z ekipą Słonnego. Przez Bircze jade ledwo 20km/h, po wyjechaniu z lasu wiatr uderza z podwójną siłą, za miasteczkiem odbijam na Dynów i po 2 minutach widze bande szoszonów ;) Robię nawrotkę i jedziemy wspolnie na lody do pobliskiego sklepu. Słaby pomysł bo i tak chłodnawo było. Chłopaki cisną ile wlezie, wieje im w zad. Po wspólnej pauzie rozjeżdżamy się. Oni na Arłamów, ja na Bodnarów, podjazd idzie w miarę sprawnie i przyjemnie, tamten teren bardzo mi się podoba, jazda szczytem pasma bez zabudowań, otwarta przestrzeń, jest git, to półmetek. Dalej dojazd do Dynowa, zaczynam odczuwać zmęczenie. W Dynowie zjadam to co mi zostało, do domu co raz bliżej... Niestety w Harcie łapie mnie jakiś kryzys, na szczęście mija tak szybko jak się pojawił, bół nóg jednak pozostaje, odczuwam też kolana, czyżby pozycja źle ustawiona ? Rozpogodziło się, do Błażowej jadę ledwo co, wiatr nie daje za wygraną i mną poniewiera. Za Błażową czuję jakiś przypływ mocy i jade nieco szybciej, może dla tego że zmieniłem kierunek jazdy i wieje teraz z boku. Na Sikorskiego w Rzeszowie łapię się za autobus i kilka kilometrów jade 40, podratował mnie bo już było kiepsko, uda krzyczały ale objechały. Cóż, gdyby nie ten wiatr to trip byłby z pewnością przyjemniejszy, niestety było inaczej, setka pod wiatr to jak 200 po płaskim, takie życie.

Szynobus taki piekny
Szynobus taki piekny © wlochaty

Pkp przemysl
Pkp przemysl © wlochaty

Bunkier w przemyslu
Bunkier w przemyslu © wlochaty

Krajobrazowy park pogorza przemyskiego (kppp)
Krajobrazowy park pogorza przemyskiego (kppp) © wlochaty

Zwierzatka się pasą © wlochaty

szosa afterwork

Sobota, 16 maja 2015 · dodano: 16.05.2015 | Komentarze 0

Po pracy ustawiłem się z Masłem i Miciem na lekką trasę, lekką bo jutrzejszy dzień zaowocuje nieco mocniejszymi dystansami więc nie ma się co męczyć, lepiej się zrelaksować. I tak po 20 minutowym poślizgu Masła tj. godzina 16:50 ruszamy na Przylasek, Lubenię, Podzamcze i Czudec. Kolejno podjazd do Niechobrza i powrót do domu. Lekko, łatwo i przyjemnie. Pogoda dopisała, humory też, czego chcieć więcej ? Nawet korona wpadła ex aequo z Masłem ;)

Halo na słońcu
Halo na słońcu © wlochaty

"ej wróćcie się do zdjęcia" © wlochaty

Wspieraj rynek lokalny
Wspieraj rynek lokalny © wlochaty

Miciu, most i lerzepaque
Miciu, most i lerzepaque © wlochaty

afterwork

Wtorek, 12 maja 2015 · dodano: 12.05.2015 | Komentarze 0

poobiadowy trip z Iwoną nad żwirownie, v-max niszczy ;)

Mokry łańcut

Niedziela, 10 maja 2015 · dodano: 10.05.2015 | Komentarze 0

Dziś maraton mtb łańut. Ustawiłem się z Masłem i Piotrusiem na szosach podjechać i pokibicować. Prognozy mówiły jasno o deszczu, nie wiem więc jak doszło do tego żeby podjąć się w ogóle wyjścia z domu.
ok, wychodze, dojeżdżam na słocinę gdzie czekają chłopaki - kropi. Jedziemy, opad się nasila ale po 15km chyba słabnie. Ogólnie przez całą drogę asfalt ledwo wilgotny więc nie był to duży deszcz.
W łańcucie siedzimy na przystanku i czekamy na peleton, dołącza do nas Szobak, peleton przejchał i w tym momencie nestępuje ulewa - współczujemy ludziom którzy pojechali a sami przez 1,5h siedzimy na tym przystanku i się dobrze bawimy.
Gdy ustał deszcze to myk myk na basen gdzie jest biuro zawodów, wchodzimy do środka budynku i niespodzianka, pan wrecza nam medale pamiątkowe i bon na jedzenie haha :D dają to bierzemy:P poczekalismy tam z godzine lub dłużej, po przyjeździe ewki (1 miejsce) zawinelismy się do Rzeszowa chociaż wiedzieliśmy że tam pada. Ledwo wyjechalliśmy z łańcuta i już leje, zmoczyło nas szybko więc nie było sensu się zatrzymywać i czekac bo byśmy tylko zmarzli. Jak już buty mokre to jechać do oporu czyli z 20km w deszczu. Dobrze że pojechaliśmy bo padało jeszcze z 4h :P

Asfalt jeszcze suchy, na kasku pierwsze krople
Asfalt jeszcze suchy, na kasku pierwsze krople © wlochaty

Pajechali!
Pajechali! © wlochaty

Niektórzy rezygnowali z jazdy i wracali
Niektórzy rezygnowali z jazdy i wracali © wlochaty

Przystankersi
Przystankersi © wlochaty

Przystankowa twórczość
Przystankowa twórczość © wlochaty

Może zamowimy pizze?
Może zamowimy pizze? © wlochaty

asfalting

Wtorek, 5 maja 2015 · dodano: 09.05.2015 | Komentarze 0

Ustawka z Masłem we wtorkowe popołudnie. Dla mnie miała to być ostatnia jazda przed Tatrami, które i nie doszły do skutku z powody niesprzyjających prognoz.
Trasa poszła bez przygód, zabawa kamerkami i dużo śmiechu jak to z Majkiem. Miejscami dość mocne tempo, zwłaszcza Błażowa- Borek (segment) więc pod koniec opuściłem.

Podkarpacie takie jest
Podkarpacie takie jest © wlochaty

Hello
Hello © wlochaty

Chatke vs Ursus
Chatke vs Ursus © wlochaty

Typowy sklep na polskiej wsi, uno, gaz i pancerne drzwi
Typowy sklep na polskiej wsi, uno, gaz i pancerne drzwi © wlochaty

dzień kapcia

Niedziela, 3 maja 2015 · dodano: 03.05.2015 | Komentarze 1

Start jak na mnie dość wcześnie, 9:40 już pedałowałem. Celem było Wilcze.
Najpierw Tyczyn i podjazd na Przylasek, zauważam, ze dolne kółko przerzutki ledwo dycha, lancuch z niego spada, było to tak irytujące, że opanowałem technikę zakładania bez zsiadania z roweru :D
Za Przylaskiem standardowo przez las hermanowski. Tam na trasie pojawiły się nowe oznaczenia, to sprawka stowarzyszenia "Błażowa". Jadę za znakami szukać krzyża i skansenu. Udało się tylko ze skansenem.
Z Błażowej jade zielonym (chyba) szlakiem i ląduje w Kąkolówce. Kontynuuję ten szlak i chwilę później jestem u progu lasu - Rez. Wilcze... kraina wiecznego błota nie zrobiła dla mnie wyjątku a za sprawa łysej napędówki, przyczepność była fikcją.
Nie lubię z tej strony podjeżdżać, ten las wydaje mi się ponury i przerażający.
Na szczycie 15 minut odpoczynku i rura w dół, spieszę się na grilla:D
Żółtym szlakiem w stronę Sołonki, rower na mokrych fragmentach tańczy sambe, zwłaszcza tył.
Na zjeździe w Sołonce rozbujałem się do 72km/h. tylko tyle gdyż coś dziwnie się rower prowadzi, na ostrym łuku na dole wynosi mnie prawie do rowu.... Chwile potem widzę ze przód ma mało powietrza - szczęście w nieszczęściu. Pompuję i jadę ale po odbiciu na podjazd w kierunku Przylasku znów muszę się zatrzymać, zmienię dentkę i po kłopocie - pomyślałem. Niestety, pauza trwała blisko 2h.
A było to tak:
Wyjmuje z koła dentkę - dziura, badam oponę, nic. Zakładam nowa dętkę, dziura. Badam oponę - jest kolec. Łatam zapasową dentkę i zakładam. Nie trzyma - 3 dziury. Detka do kosza. Pytam przejeżdżającego bikera o dentkę i klej. Łatam pierwsza dentkę. Zakładam, nie trzyma klej, próbuje jego klejem - dalej nic, klej puszcza. Próbuje jeszcze raz kleić. Wygląda jakby trzymało. Przy zdejmowaniu pompki, urywam wentyl....
Dzwonie po Wilczka, ten po 20 minutach wpada z nowa dentką i pompką ratując mi życie po około 1:40h zabawy.
Dalej jadę z nim przez Przylasek i do domu. Tutaj żona oświadcza że była na rowerze i coś się tłucze jak jedzie i żebym zerknął... kapeć z tyłu - fatum czy co ? :D