Maj, 2014

mocna trasa w mocnym słońcu

Niedziela, 25 maja 2014 · dodano: 25.05.2014 | Komentarze 3

Przyszedł czas na zrealizowanie zaplanowanej na wiosnę trasy, to było drugie podejście, przy pierwszym zniechęciło nas ryzyko burz. Tym razem pogoda była idealna, może nawet zbyt idealna…
O 4:30 na dworcu był już Miciu, Tomek, Paweł no i ja. 2h w pociągu a tuż przed godziną 7, podjeżdżaliśmy już na wzgórze Zniesienie, z którego rewelacyjnie widać cały Przemyśl z góry. Nie ma na co czekać, startujemy czerwonym szlakiem, fajna szutrowa droga długo prowadzi nas lasami, kilka podjazdów i kilka zjazdów. Jedzie się tak fajnie, że przed jednym z zakrętów nawet przy 55km/h nie hamujemy a to był błąd, ledwo się zatrzymuje w krzakach :D Następnie po asfaltowym łączniku znów mamy podobną leśną drogę, ta za chwilę przemienia się w asfaltowy zjazd z dzisiejszym v-maxem, przy którym wypadają mi z plecaka łyżki do opon :D i tak docieramy do Huwników
Z racji ostatnich podtopień, przeprawa przez rzekę jest całkowicie zmyta i nie da się jej przekroczyć, wybieramy opcję asfaltu i po śniadaniu pod sklepem atakujemy podjazd w Kalwarii Pacławskiej. Na szczycie sklep i pauza w cieniu. Pan w sklepie rzuca na powitanie „witajcie Trolle” :D
Po zakupach Micia na straganie, jedziemy dalej niebieskim szlakiem, który wiedzie przez Połoninki Kalwaryjskie, rewelacyjny fragment po łące z kosmicznymi widokami na całe Pogórze i Bieszczady, zerwo widoków ludzkich osiedli, natura w czystej postaci.
Po minięciu Paportna, nieistniejącej już wsi, kierujemy się do Arłamowa, bardzo dobrej jakości drogi z fajnymi widokami, sprawiają że droga szybko umyka. Zwłaszcza jeżeli mamy kilka kilometrów szybkiego zjazdu do Jureczkowej. Stąd kierując się na Ropienkę, musimy pokonać jeden z trudniejszych podjazdów na dziś, w dodatku zero cienia a termometr pokazuje grubo ponad 30 stopni.
Zjazd do Olszanicy, gdzie robimy sobie obiad pod sklepem i jazda przez Bezmiechową do Załuża. Teraz najcięższy punkt trasy czyli serpentyny w Górach Słonnych na DK 28.Jest to 9 agrafek w pełnym słońcu i braku wiatru, wokół same motocykle i ich niosące się z góry echo.
Na szczycie podziwiamy panorame Bieszczadów i szukamy skrawka cienia. Po skompletowaniu składu, zjeżdżamy do Tyrawy Wołoskiej i uderzamy przez Mrzygłód do Ulucza i Doliną Sanu do Dynowa. Słońce nas już sponiewierało ale teraz już ostatnia prosta do domu. Paweł odbija w swoją stronę a Tomek postanawia wykorzystać rezerwy mocy i ciągnie nas pod sam Rzeszów ze średnią w okolicach 35km/h. Z borku, bocznymi drogami docieramy do naszego miasta i tak miął caluśki dzień.

Przemyśl - północny zachód i największy most na Podkarpaciu

Wylądowalismy w Arłamowie © wlochaty

Połoniny z Arłamowa
Połoniny z Arłamowa © wlochaty

Pozostałości po Paportnie czyli cmentarz w szczerym polu
Pozostałości po Paportnie czyli cmentarz w szczerym polu © wlochaty

Gorący podjazd w stronę Ropienki
Gorący podjazd w stronę Ropienki © wlochaty

Punkt widokowy w górach Słonnych
Punkt widokowy w górach Słonnych © wlochaty

Bieszczady z punktu
Bieszczady z punktu © wlochaty

Ósmy zakręt na podjeździe
Ósmy zakręt na podjeździe © wlochaty

TrollTeam was here!

W stronę Dynowa
W stronę Dynowa © wlochaty

I tak dzień się kończy
I tak dzień się kończy © wlochaty

praca

Piątek, 23 maja 2014 · dodano: 25.05.2014 | Komentarze 0

praca

Czwartek, 22 maja 2014 · dodano: 22.05.2014 | Komentarze 0

Robotajet :D

Środa, 21 maja 2014 · dodano: 21.05.2014 | Komentarze 0

do pracy rowerem pierwszy raz od 2 lat chyba :d 5:30 rano a ja w spodenkach i koszulce, rześko :D
rano przez miasto, powrót obwodnicą

Szoszońskie rewiry

Niedziela, 18 maja 2014 · dodano: 18.05.2014 | Komentarze 1

Po Yvette wszędzie bajoro, Seba wymyślił że pojedziemy asfaltami. I dobrze bo odświeżyłem sobie trasy którymi nie jechałem kilka dobrych lat. Troszkę terenu też było ale tak jak się spodziewaliśmy - bagno.
Najpierw zalew i do kładki, myśleliśmy, że przejedziemy dalej do siedlisk od strony oczyszczalni ale strumyczek zamienił się w rzekę i dópa, zawrotka. Następnie podjazd na Splendor, zjazd do Lubeni, podjazd na Sołonkę, zjazd 80km/h i terenowy podjazd w Straszydlu. Niestety koła się momentalnie zakleiły więc wypych. Chwila przerwy w Lubeni na dawnym kamieniołomie, dawnym bo to miejsce już nie istnieje, maszyny wszystko wyrównały. Zjazd z Przylasku i do domu.

Strumyczek zmienił się w rzekę
Strumyczek zmienił się w rzekę © wlochaty

Zaskroniec
Zaskroniec © wlochaty

I zrobił się slick
I zrobił się slick © wlochaty

Seba mi uciekał cały dzień
Seba mi uciekał cały dzień © wlochaty

Jazda na krawędzi
Jazda na krawędzi © wlochaty

na mokro

Niedziela, 11 maja 2014 · dodano: 11.05.2014 | Komentarze 3

ustawka z Arturem i Sebolem.
Najpierw Zwięczyca, kładka, Przylasek i nowy podjazd na las hermanowski. Dalej przed siebie ale trzeba było zmienić plany bo pojawiło się ryzyko deszczu. Odbijamy więc na Błażową i już z wiatrem wracamy do Rzeszowa, 35km/h albo i lepiej ale niestety 7km przed domem nas  lapie deszcz więc pauza na przystanku :/

Nowy wymiar wygody

Deszczowa przerwa © wlochaty

robisz to źle

Czwartek, 8 maja 2014 · dodano: 08.05.2014 | Komentarze 2

W końcu padło na Accenta a to dla tego że przed chwilą padało. Ale coś poszło nie tak. Po prostu nie przeserwisowałem roweru po ziemie (!) i ruszyłem. Na końcu podjazdu ma Matysówke zobaczyłem że zapomniałem bidonu. W dodatku kiera była krzywo ustawiona, przerzutka nie pracuje jak należy a pod butem odkręca mi się blok i nie mogę się wypiąć. Je$ać taką jazde, wracam do domu naprawiac :D
kiepury, matysowka, łany, sikorskiego

Markowa

Niedziela, 4 maja 2014 · dodano: 04.05.2014 | Komentarze 3

Niby słonecznie a zimno jak nie wiem, ledwie 13 stopni to za słabo żeby jechać w spodenkach a jednak pojechałem. Od Słociny non stop czerwonym szlakiem aż do Markowej. Trasa trochę nudna ale za to zjazd z Husowa do Markowej był mega przyjemny. Tam chciałem zobaczyć pomnik rodziny Ulmów, ale ten chyba schowany jest na cmentarzu więc odpuściłem sobie spacer między umrzykami. Wjazd do skansenu też płatny a nie miałem przy sobie nic więc wróciłem asfaltem do domu.

Apgrejd oznaczenia :)

Rower:

Trójstyk. pl-sk-ua

Piątek, 2 maja 2014 · dodano: 02.05.2014 | Komentarze 0

świąteczny wypad w Bieszczady, było to czego się spodziewałem czyli ludzi jak w mrowisku ale co zrobić. Jeszcze na parkingu na przełęczy, jakiejś dziewczynie stoczył się samochód i mi przytarł zderzak.
Tą trase robiłem już drugi raz ale poprzedni był w zimowej scenerii.
Najpierw Mała Rawka(1272), Wielka Rawka(1304) i Krzemieniec(1221), gdzie znajduje się trójstyk Polski, Słowacji i Ukrainy. Krzemieniec jest jednocześnie najwyższym szczytem gór Bukowskich, słowackiej części Bieszczadów, 250m metrów od obeliska znajduje się też najbardziej wysunięty na wschód punkt Słowacji.

Trójstyk, jeden z sześciu w Polsce, mój już drugi
Trójstyk, jeden z sześciu w Polsce, mój już drugi © wlochaty