Góra Chełm i Bardo

Niedziela, 25 kwietnia 2010 · dodano: 25.04.2010 | Komentarze 3

Po wczorajszym ognichu miałem obawy, że nie wstanę rano ale jakoś się udało i razem z Piotrkiem i Miciem wyjechaliśmy o 7:57 z pod Tesco. Znów nie pamiętam wszystkich wiosek więc po szczegóły odsyłam do Micia. Mniej więcej jechaliśmy przez Boguchwałę, Niechobrz, Wielopole Skrzyńskie raczej asfaltem ale i terenu też trochę było.
Śniadanie zjedliśmy w rez. Wielki Las przy dogasającym ognisku.
O godzinie 11 byliśmy w (chyba) Jaszczurowej skąd leci szlak w terenie. 800 metrowy podjazd po kamieniach na całkiem fajną polankę i rozmyślania na temat którędy i jak ;) W końcu cofnęliśmy się kawałeczek i skręciliśmy na żółty szlak, na którym rowery częściej sie prowadziło. Dalej to już krzaczory, błoto i troszkę błądzenia ale jednak do przodu. Dotarliśmy na skrzyżowanie szlaków 250metrów od szczytu Bardo (534m.n.p.m.) więc podjechaliśmy na sam szczyt.
Teraz pozostało nam odnaleźć całą tą Górę Chełm (528m.n.p.m.). Wbiliśmy sie na niebieski szlak okropnie zarośnięty, na którym patyki strzelały między szprychami a ostrężyny haratały nam nogi no krwi, co chwile trzeba było schodzić z roweru na podjazdach a nawet na zjazdach bo niemożnością było przejechanie przez połamane drzewa i konary.
Oj ten niebieski szlak był bardzo męczący. W końcu dojechaliśmy do tej polanki na której odpoczywaliśmy wcześniej czyli zrobiliśmy pętlę. Pojechaliśmy dalej za niebieskimi kreskami na drzewach i za jakieś 500m po lekkim wzniesieniu wyjeżdżamy na... Górze Chełm. Tam wpisaliśmy sie w zeszyt w kapliczce, oglądnęliśmy lipę o której krążą niezłe legendy. Ogólnie o tym miejscu jest sporo legend. Więcej tutaj.

Z Chełmu dalej trudnym niebieskim szlakiem w dół do samej Stępiny gdzie Piotrek łapie kapcia. Po szybkim serwisie pojechaliśmy do centrum wioski zobaczyć schron kolejowy. Ma chyba z 300 metrów! W każdym razie za czasów wojny mieścił się do niego cały pociąg. Koło schronu Miciu znalazł skrzynkę GC.

Pora na powrót. Do domu 60km... pod wiatr. Wracaliśmy między innymi przez Wiśniową i wjechaliśmy do Strzyżowa na rynek. Tam oglądnęliśmy przejazd motocyklistów przez miasto. Jechali z 10 minut, kilkaset motorów.
Dalej już bocznymi drogami asfaltowymi do Rzeszowa. Wiatr w twarz nie był zbyt przyjemny zwłaszcza, że już i tak byłem wymęczony więc już w samym Rzeszowie nad zalewem kręciłem na oparach mocy ale jakoś dałem radę.
Od jutra mam trochę remontów w domu więc parę dni nie będę miał chyba dostępu do neta.

Śniadanko © wlochaty

Górki koło Wiśniowej, dalej Sucha Góra a na końcu Góry Słonne © wlochaty

Żółty szlak do góry Bardo © wlochaty

Na szczycie Bardo 534mnpm © wlochaty

Troche zarosnieyt niebieski szlak © wlochaty

Troszke widoczków © wlochaty

Miciu na niebieskim szlaku © wlochaty

Góra Chełm. 528mnpm © wlochaty

Kilkuset letnia, legendarna lipa © wlochaty

C.d. niebieskiego szlaku © wlochaty

Górka juz za nami. Widok ze Stępiny © wlochaty

Front schrony w Stępinie © wlochaty

I jeszcze nowy przebój Dziuraki z wczorajszego ognicha