Rower:Giant TCR

Rozstoczańska bomba

Sobota, 8 sierpnia 2015 · dodano: 11.08.2015 | Komentarze 3

Weekend w Zwierzyńcu, trochę czasu wolnego i dobra pogoda. To wróży tylko jedno. Epic Ride!
Wiedziałem, że będzie ciężko z powodu upałów, wyruszyłem o 7 rano.
Ruszyłem w stronę Obrocza mijając Zagrode Guciów – zamknięte jeszcze więc nie zwiedzę. W Bondyrzu zatrzymałem się na chwilę przy zabytkowym młynie przerobionym na pstrągarnie.
Dalej wlatuje do Krasnobrodu, miasto jeszcze puste, ludzie stoją pod kościołem, nad zalewem ledwie kilka osób. Za Krasnobrodem odbijam w prawo, droga robi się fatalna, tłucze jak nie wiem, dziury, robię slalom gigant i zaczynam podjazd. I to największy na dziś, pasowało pożegnać się z blatem na chwilę i jakoś to podjechać. Zjazd powinien być fajny, niestety to była walka o nie połamanie kół na dziurach. Z chorobą wibracyjną w dłoniach dojeżdżam do Długich Kątów, straszy tu ruina fabryki pustaków, ciągnie się kilkaset metrów, moloch. Z Kątów jadę ścieżką rowerową do Józefowa, jest równiej. W Józefowie robię dłuższą przerwę na zwiedzanie a jest co zobaczyć. Najpierw kieruję się na kamieniołom. Już na starcie wita mnie wieża widokowa, niestety wisi kłódka. Ale na kopalnię wjeżdżam bez problemu, ciekawy krajobraz, kamieniołom ciągnie się z kilometr, na mtb by poszalał. Raj dla trialowców :D Wiedziałem, że gdzieś tutaj jest kirkut, zacząłem szukać i nagle pojawił się jakiś rowerzysta, pytam go o cmentarz. Okazało się, że on też szuka więc połączyliśmy moce. Poszło sprawnie, porobiłem kilka fotek i wróciłem do miasteczka. Rynek zrobił na mnie duże wrażenie, bardzo ładny, zadbany, fontanny, zegar słoneczny, ławki w cieniu, ratusz, kawałek dalej zalew z plażą.
Musiałem jechać dalej, kierunek Panasówka – w końcu asfalt jak stół, jest git. Odbijam na Górecko Kościelne by zobaczyć rezerwat Szum, szlak idealny pod mtb, korzenie, mostki, hopki. Dałem radę szosą ale się trochę napociłem, rzeczka płynie lasem, jest kilka naturalnych tam i jazów, to wszystko.
Dojechałem do Hedwiżyna i skierowałem się na Dyle. Niestety przez 6 km były dziury… ale lewy pas był nowiutki więc bez zastanowienia wbiłem się pod prąd i tak oszczędziłem czas i ręce i nerwy :D
W Dylach tankowanie i jazda do Żelebska. Do pokonania miałem jedyną serpentynę na Roztoczu, wiedziałem, że jest tu segment, postanowiłem zawalczyć. Asfalt nowy, 4 zakręty wyprofilowane, tylko 800m i 33m różnicy wysokości. Poszedł ogień z nóg, czas podkręcony o 10 sekund, srednia 30.
Dalej już nie było tak ciekawie jak do tej pory, lasy się skończyły, słonce zaczynało palić. Dojechałem do Frampola, miasta, którego plan przypomina pajęczyne. Tam przerwa przy lodziarni i jazda główną trasa w stronę Szczebrzeszyna. Zaczął dopadać mnie kryzys, dopiero 100km ale 35 stopni skutecznie mnie spowalnia, zastanawiam się czy nie skrócić trasy, zrobiłem szybkie przeliczenia i stwierdziłem ze oszczędziłbym może z 20km więc dam radę i pojadę tak jak planowałem. Jadę w pełnym słońcu, bez metra cienia aż nad zalew Nielisz.
Zjeżdżam na kolejny przystanek GreenVelo, jest wieża widokowa, pomyślałem, że to musi być niezły widok, spora kałuża, cała masa czapli i innego ptactwa, żaglówki. Wychodzę na górę a na pierwszym planie mam betonowy słup. Brawo dla inżyniera krajobrazu….
Przejeżdżam tamę na zalewie, mijam Nielisz i kieruję się na Szczebrzeszyn, mam spory kryzys, podjazdy idą ledwo ledwo, w dodatku pod koszulkę wlatuje mi coś jak osa i żądli mnie boleśnie w klatkę piersiową. W Szczebrzeszynie jem dwa banany i batona w nadziei, że na ostatniej prostej podciągnę średnią. Niestety, jechałem na odcięciu tempem spacerowym, upał mnie pokonał, w dodatku zaczęły łapać mnie skórcze w łydkach, zdziwiło mnie to, nie miałem tego problemy od 3 lat mimo, że robiłem trudniejsze trasy, wiedziałem, że poprzeczka była wysoko ale chyba jednak zbyt wysoko jak na panujący warun.

Cała szosa moja

Zalew Krasnobród © wlochaty

Część ruin fabryki pustaków w Długim Kącie
Część ruin fabryki pustaków w Długim Kącie © wlochaty

W końcu kawałek bez dziur
W końcu kawałek bez dziur © wlochaty

Wieża widokowa przy kamieniołomie Józefów
Wieża widokowa przy kamieniołomie Józefów © wlochaty

Fontanna w Józefowie
Fontanna w Józefowie © wlochaty

Zegar słoneczny działał bezbłędnie
Zegar słoneczny działał bezbłędnie © wlochaty

Zalew Józefów

Zalew na Szumie
Zalew na Szumie © wlochaty

Pora na ruch lewostronny
Pora na ruch lewostronny © wlochaty

Panorama roztocza
Panorama roztocza © wlochaty

Kościół Mokrelipie dał mi kawałek cienia
Kościół Mokrelipie dał mi kawałek cienia © wlochaty

Zaliczyłem Sąsiadke
Zaliczyłem Sąsiadke © wlochaty

Widok na słup z zalewem w tle
Widok na słup z zalewem w tle © wlochaty